Avtalen
Disse salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer og tjenester i vår nettbutikk på www.harmoniskehjem.no til levering alle steder i Norge sør for Trondheim. Vi leverer heller ikke til Svalbard og Jan Mayen.
Forbrukerkjøp over internett er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, og e-handelsloven. Du finner disse lovene på https://lovdata.no/. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.
Partene
Harmoniske Hjem AS driver og eier www.harmoniskehjem.no, og er registrert i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 929 593 936.
Kontaktinformasjon:
Harmoniske Hjem AS
Storåsen 2
5132 Nyborg
Telefon: +47 48 18 77 60
E-post: hei@harmoniskehjem.no
Kundeservice holder stengt på følgende helligdager: første nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, første og andre påskedag, Kristi himmelfartsdag, første og andre pinsedag, samt første og andre juledag. I tillegg er julaften, nyttårsaften, 1. mai og 17. mai stengt.
Selger blir videre betegnet som Harmoniske Hjem, vi, vårt eller oss. Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen og vil videre bli betegnet som du, deg, din eller ditt.
Et utvalg av våre varer er tilgjengelige i vår nettbutikk som kan nås via menypunktet «Kolleksjon» i hovedmenyen. Her følger en beskrivelse av bestillingsprosessen i nettbutikken:
Alle våre priser er oppgitt inkludert merverdiavgift og den samlede totalprisen inkluderer alle avgifter, gebyrer og leveringskostnader. Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og annen informasjon relatert til din bestilling er på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil og endringer i priser og vareutvalg.
Gjennom vår betalingsformidler Woocommerce aksepterer vi kortbetaling med Visa, MasterCard og American Express, samt mobilbetaling med Vipps og faktura- og delbetaling med Klarna. Harmoniske Hjem lagrer ingen kortdata. All kortinformasjon lagres trygt hos vår PCI-sertifiserte betalingsformidler Woocommerce
Ved betaling med kort i nettbutikken reserveres ordrebeløpet i bestillingsøyeblikket. Vi tar ikke kortgebyr i nettbutikken. Ved betaling med faktura, vil produksjon av møbler i bestilling starte først når faktura er betalt. Betalingsfristen kommer frem av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Inntil en bestilling er påbegynt ved at materiell er bestilt eller produksjon påbegynt kan bestillingen kanselleres, og betalingsreservasjonen blir da oppdatert. Ønsker du derimot å endre varer i bestillingen ber vi deg ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med endringene.
Et utvalg av våre varer er tilgjengelige i vår nettbutikk. Når du bestiller varer i vår nettbutikk, benytter vi ekstern transportør til å levere mindre varer til et postkontor, post i butikk eller hjem til deg. Større møbler og interiør leverer vi selv hjem til deg. Vær oppmerksom på at det alltid er en sjåfør som leverer alene og at sjåfør trenger hjelp for å bære større gjenstander ut av transportkjøretøy og til leveringssted. Harmoniske Hjem har ansvaret for varene inntil varene er hentet av deg eller noen du har gitt i oppdrag å hente varene på postkontoret eller post i butikk, eller når varene er stilt til din rådighet eller noen du har gitt i oppdrag å ta imot varene på ønsket leveringssted. Dersom forsendelsen din er synlig skadet ved henting eller levering, må du anmerke det ved mottak og ta kontakt med vår kundeservice.
For at vi skal kunne levere varene må du oppgi korrekt adresse. Hvis adressen du har oppgitt ikke kan bekreftes forbeholder vi oss retten til å annullere ordren. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om varene er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.
Kundeservice og vårt lager holder normalt stengt på følgende helligdager: første nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, første og andre påskedag, Kristi himmelfartsdag, første og andre pinsedag, samt første og andre juledag. I tillegg er julaften, nyttårsaften, 1. mai og 17. mai stengt. I forbindelse med høytider og sommerferie må derfor noe lengre leveringstid beregnes. Forventet leveringstid kommuniserer av oss.
Når du handler i vår nettbutikk kan du velge mellom følgende to leveringsmetoder:
Pakke til hentested:
Velger du Pakke til hentested blir pakken levert til ditt nærmeste hentested som har Posten/Bring. Levering tar normalt 1-4 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Om sommeren og før julen kan leveringer til enkelte områder ta en dag ekstra. Når pakken forlater vårt lager, får du sporingsinformasjon fra Posten på SMS, i e-post eller i app, og hentemelding så snart pakken ankommer valgt postkontor eller post i butikk. Glemmer du å hente pakken, vil du få en påminnelse fra Posten. Har du ikke hentet pakken i løpet av 7 dager, blir den automatisk returnert til oss. Da trekkes returfrakt på kr. 99,- fra beløpet vi refunderer deg for ordren din.
Pakke levert hjem:
Pakke levert hjem leveres normalt på 1-3 virkedager avhengig av strekning. Om sommeren og før jul kan leveringer til enkelte områder ta en dag ekstra. Når pakken er på vei, får du varsling med forventet leveringsdag fra Posten på SMS, i e-post eller i app.
I byer og tettsteder leveres pakker på kveldstid mellom kl. 17 – 21. Da ringer sjåføren 30-60 minutter før leveringen eller sender SMS. Andre steder leveres pakker mellom kl. 08 – 17. Hvis du til Posten aksepterer at pakken kan leveres uten signatur, kan pakken settes igjen etter avtale. Da går risikoen for pakken over til deg. Blir pakken din levert på postkontor eller post i butikk vil du få hentemelding og påminnelse om henting. Har du ikke hentet pakken i løpet av 7 dager, blir den automatisk returnert til oss. Da trekkes returfrakt på kr. 99,- fra beløpet vi refunderer deg for ordren din.
I forbindelse med noen høytider kan leveringstid og hentefrist være noe forlenget. I Posten-appen vil du alltid få oppdatert informasjon angående forsendelsen din.
Fraktkostnader på ordrer i nettbutikken:
Pakke til hentested (mindre varer): kr 149
Pakke levert hjem (mindre varer): kr 199 Pakke levert hjem (større varer): kr 500-2000 avhengig av sted i landet.
Ved levering av større bestillinger vil fraktkostnaden kunne bli større enn oppgitt over. Da beregnes frakt basert på avstand og størrelse på bestilling. Vi kontakter alltid kunden i forkant av levering for å avtale leveringstidspunkt.
Handler du varer fra vår kolleksjon som ikke har personlige tilpasninger, kan du returnere varene til oss innen 14 dager etter at du mottar varene så lenge de er i like god stand som når du mottok forsendelsen fra oss. Gi oss beskjed hvis du ønsker retur så løser vi det sammen.
Møbler og interiør som er spesiallaget til deg kan i utgangspunktet ikke returneres eller avbestilles dersom de er påbegynt eller levert til deg. Vi er opptatt av å finne gode løsninger som kommer deg som kunde til gode. Gi oss beskjed hvis du er misfornøyd med noe, så gjør vi vårt beste for at du skal bli fornøyd med produktet du har kjøpt hos oss.
Hvis du vil se og kjenne på materialet før du handler, kan du bestille vareprøver i vår kolleksjon. Gi oss beskjed dersom du har bestilt vareprøver hos oss når du bestiller andre varer. Da trekker vi fra det du har betalt for vareprøven på din bestilling.
Er du usikker eller har spørsmål? Gi oss beskjed! Vi vil selvfølgelig gjøre det vi kan for at du skal bli fornøyd.
Ta kontakt med oss på hei@harmoniskehjem.no hvis du har spørsmål.
Ditt kjøp er omfattet av den norske forbrukerkjøpsloven. Det betyr at du enten kan få en mangelfull vare reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen, inntil 2 år eller 5 år etter at kjøpet er gjennomført, avhengig av hvor lenge varen er forventet å vare ved normal bruk. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd.
Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Du kan reklamere ved å kontakte kundeservice på e-postadressen hei@harmoniskehjem.no.
For at vi best skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende:
I tilfeller der du returnerer varer under en reklamasjonssak, er du selv ansvarlig for organisering og betaling av returen. Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine rimelige fraktkostnader ved å sende varen i retur til oss. I motsatt tilfelle må du selv betale alle utgifter til transport, deriblant våre fraktkostnader til returnering av varen etter undersøkelse. Etter avtale kan returer sendes til:
Harmoniske Hjem AS
Storåsen 2
5132 Nyborg
Merk: Det kan ikke leveres inn pakker personlig på denne adressen med mindre det er avklart på forhånd. Vi mottar ikke pakker sendt med oppkrav eller lignende.
Husk at varen alltid må sendes i forsvarlig emballasje og at du får en kvittering for avsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vår mottakelse. Spar derfor postkvittering inkludert opplysninger om fraktkostnader samt eventuelt sporingsnummer.
Dersom det oppstår en tvist som vi ikke klarer å løse i minnelighet, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet ved å fylle ut et klageskjema til Forbrukerrådet. Part i saken er Selger, dvs. Harmoniske Hjem AS. Løses ikke saken i Forbrukerrådet, kan begge parter velge å bringe saken inn for Forbrukerklageutvalget. Utvalget er et domstols-lignende organ som fatter bindende vedtak med mindre en av partene bringer saken inn for tingretten innen fire uker etter forkynnelsen av vedtaket. Dersom partene ikke oppfyller vedtaket frivillig kan Forbrukerklageutvalgets vedtak tvangsinndrives gjennom namsmyndighetene.